blank'/>

Thursday, June 26, 2014

ΠΟΔΗΛΑΤΟ: άντε, ακόμα...;

Την Κυριακή 4 Μαΐου, η Θεσσαλονίκη μετατράπηκε για μια μέρα σε μία διαδραστική πλατφόρμα παρουσιάσεων, προτάσεων και συζητήσεων για το μέλλον της πόλης, με βάση το παρόν και τη διεθνή εμπειρία. Στη σκηνή του Ολύμπιον, μια ημέρα σκέψης, συζήτησης, δράσεων και προτάσεων για τη Θεσσαλονίκη αλλά και παρουσίασης καλών πρακτικών από το εξωτερικό που θα μπορούσαν να αποτελέσουν παραδείγματα εφαρμογής και στη δική μας πόλη. Σε συνεργασία με ξένα ινστιτούτα και πρεσβείες προσκαλέσαμε στη Θεσσαλονίκη 10 ανθρώπους από τη Βρετανία, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ολλανδία, την Αλβανία, την Τουρκία και την Ελλάδα, που πέτυχαν, για να μας παρουσιάζουν το πώς τα κατάφεραν άλλες πόλεις με βιώσιμες ιδέες, υποδεικνύοντας καλές πρακτικές μεταμόρφωσης μιας πόλης ή μιας γειτονιάς. 

Ο Nektar είναι αρχιτέκτονας. Εργάζεται στην πόλη Shkodra στην Αλβανία, διατηρώντας αρχιτεκτονικό γραφείο. Εργάζεται πάνω σε ζητήματα μεταφορών και δημόσιων συγκοινωνιών. Το 2013 βραβεύτηκε πανευρωπαϊκά για την μελέτη που πραγματοποίησε για την επανένταξη του ποδηλάτου στην πόλη Shkodra.
Βάση της εμπειρίας σας, δημιουργήσατε μια καμπάνια ευαισθητοποίησης των κατοίκων της πόλης σας, τι τρόποι υπάρχουν ώστε να καλλιεργηθεί η ποδηλατική κουλτούρα σε μια κοινότητα/κοινωνία;
Χρειάζεται έρευνα, παρατήρηση και εμπειρία. Πριν παρέμβουμε στην ποδηλατική κουλτούρα των Shkodra κάναμε μια έρευνα 3 χρόνια σε άλλες πόλεις ώστε να μελετήσουμε πως ποδηλατούν τόσοι πολλοί νέοι άνθρωποι. Ύστερα πρέπει να εντοπίσεις πιο ακριβώς είναι το πρόβλημα στην πόλη σου. Συνήθως σε μεγάλες πόλεις το πρόβλημα είναι ο χώρος και οι υποδομές. Πρέπει να ιεραρχήσεις τους ανθρώπους και τους φορείς που μπορούν να λύσεις το πρόβλημα, ξεκινώντας από το δήμαρχο. Επίσης η προσέγγιση πρέπει να είναι και από τις 2 πλευρές, δηλαδή πρέπει να συνομιλήσεις και με τους πολίτες και να αναζητήσεις τις ανάγκες τους. Πρέπει να προωθήσεις τις ποδηλατικές υποδομές μέσα από την εκπαίδευση, μέσα από το να μαθαίνεις στους άλλους πως να ποδηλατούν, μέσα από την προώθηση. Το μήνυμα πρέπει να στοχεύει στο γεγονός ότι το ποδήλατο έχει ταυτότητα, είναι μια ‘’έξυπνη λύση’’ και είναι έξυπνη γιατί είναι φτηνή, άμεση, υγιείς, εύκολη και δεν επιβαρύνει κανέναν.
Έχετε καταφέρει, μέσα από τις καμπάνιες σας, να ενθαρρύνετε τους πολίτες των Shkodra να ποδηλατούν περισσότερο;
Βλέπαμε ότι χρόνο με το χρόνο μειωνόντουσαν οι ποδηλάτες και η χρήση του ποδηλάτου γενικότερα και αυτό ήταν μια πολύ θλιβερή μέτρηση. Δεν έχουμε ακριβές  μετρήσεις σήμερα, άλλα έχει μειωθεί αισθητά το πλήθος αμαξιών και οι άνθρωποι που επιλέγαν την οδήγηση έναντι του ποδηλάτου, καθώς πλέον είναι πιο ενημερωμένοι για τα πλεονεκτήματα χρήσης ποδηλάτου.
Τι δράσεις και πρωτοβουλίες αναλάβατε για την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με το πλεονεκτήματα του ποδηλάτου;
Οργανώσαμε πολλές ποδηλατικά απογεύματα, κατά τα οποία δημιουργούσαμε δράσεις άμεσης ενημέρωσης, όπως η σύγκριση του χώρου που καταλαμβάνει ένα ποδήλατο και ένα αμάξι, με αποτέλεσμα να αρχίσει να αντιμετωπίζεται το αμάξι σαν εχθρός της πόλης.  Δημιουργούμε δράσεις, καμπάνιες και φυλλάδια, τα οποία παρέχουν ένα άμεσο, καινοτόμο και δημιουργικό μήνυμα. Επικεντρωνόμαστε στις λεπτομέρειες, ώστε να δημιουργούμε ελκυστικά ποδηλατικά μηνύματα, με όμορφα χρώματα και έξυπνες ιδέες. Επενδύουμε στο μάρκετινγκ και στην άρτια προώθηση.
Υπάρχει συνεργασία με το Δήμο;
Βεβαίως, μας βοηθάνε πολύ, επενδύουν στην ποιότητα και ακούνε τις ανάγκες των νέων ανθρώπων.
Είσαι αισιόδοξος;
Δεν ξέρω εάν είμαι αισιόδοξος, αλλά είμαι διατεθειμένος να δουλέψω και να παλέψω πολύ για τη βελτίωση των συνθηκών.





No comments:

Post a Comment

Cheers for bothering to say something