blank'/>

Wednesday, July 9, 2014

ΑΦΕΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (του WeathermanTom)


Φυσικά και θεωρώ ότι ένα επίπεδο μονιμότητας πρέπει να υπάρχει όταν μιλάμε για θέσεις εργασίας σε δαιδαλώδεις υπηρεσίες όπως πολεοδομίες, πρωτοβάθμιες υγείας, οικονομικές και τεχνικές υπηρεσίες. Και είναι λογικό. Όταν ο όγκος και η πολυπλοκότητα της νομοθεσίας, και ενίοτε η ασάφεια των νόμων μπαίνουν στο παιχνίδι, δεν μπορεί ένας φρέσκος υπάλληλος να τα αντιμετωπίσει μόνος. Απευθύνεται στους παλαιότερους, που έχουν τριφτεί με αυτά τα πράγματα και ξέρουν να ελίσσονται όταν το απαιτεί η περίσταση.




Από την άλλη όμως θα έπρεπε να υπάρχει και ένα σύστημα μαθητείας προ-εισαγωγικό για το δημόσιο, ή οι συμβάσεις εργασίας να είναι δεκαετούς ισχύος (τυχαίο νούμερο) και μετά από ένα έγκυρο σύστημα αξιολόγησης που θα έχει διαρκέσει και αυτό 10 χρόνια, θα μπορεί να κρίνεται αν αυτός ο υπάλληλος θα μπορεί να συνεχίσει τη δουλειά του για άλλα 10 χρόνια, μέχρι να φτάσει τελικά τα 35 χρόνια υπηρεσίας. Στην ουσία θα έχει αξιολογηθεί 3 φορές σε 35 χρόνια, τόσο τραγικό είναι; Από το μυαλό μου το έβγαλα αυτό, μόλις τώρα, γράφοντας. Και μου φαίνεται και λογικό.

Σε περίπτωση που δεν κρίνεται ικανός να συνεχίσει στο ίδιο πόστο, θα μπορεί να παραμείνει για ακόμη ένα χρόνο εργαζόμενος, να εκπαιδεύσει έναν (ή περισσότερους) νέους ανθρώπους στο αντικείμενο της δουλειάς του και έπειτα να αποχωρήσει εις αναζήτηση εύρεσης εργασίας. όπως χιλιάδες άλλοι συνάνθρωποί του.

Θα μου πει κάποιος βέβαια, και σωστά ίσως, ότι αυτό δε διαφέρει και πολύ από το καθεστώς των πεντάμηνων, αυτό το "εικονικό" εργαλείο εφήμερου καπελώματος της ανεργίας. 

Και θα το αντικρούσω λέγοντας ότι, προσωπικά, 10 χρόνια σίγουρης απασχόλησης με σταθερές απολαβές - όποιο και αν είναι το ύψος τους - είναι πολύ προτιμότερο από την αβεβαιότητα της επόμενης μέρας για το αν θα μπορώ να πληρώσω τη δόση της εφορίας μου, τον ΟΑΕΕ μου, το ΤΣΜΕΔΕ μου, το νοίκι του επαγγελματικού χώρου μου, τις αμοιβές των υπαλλήλων μου, το ΙΚΑ τους, τα λειτουργικά μου έξοδα, το αν θα με προτιμήσει ο πελάτης και του χρόνου, ή αν αύριο θα έχω την ίδια κίνηση στο μαγαζί μου που είχα σήμερα ή πέρυσι, και φυσικά αν θα πληροί το μαγαζί μου τις προϋποθέσεις που θέτουν οι δημόσιες υπηρεσίες που έρχονται κάθε τόσο να με ελέγξουν αν κάνω σωστά τη δουλειά μου, και τους πληρώνω για να το κάνουν χωρίς να πάρω απόδειξη παροχής υπηρεσιών. 

Ας μπορούσα κι εγώ να το κυνηγούσα να μπω στο δημόσιο, έτσι δεν είναι; Πιστέψτε με, το έχω κάνει. Πολλές φορές.

No comments:

Post a Comment

Cheers for bothering to say something